Dětský jídelníček



Video
2 otázky, které vás trápí: Maso a mléko

2 otázky, které vás trápí: Maso a mléko

Mám kupovat české maso? A jak poznám intoleranci mléka a co s tím?

9 nezbytností dětského jídelníčku

9 nezbytností dětského jídelníčku

Těchto devět potravin by dětem v jídelníčku chybět nemělo. Zařazujete je pravidelně?

Hravé dobroty

Hravé dobroty

Určitě souhlasíte, že na vzhledu jídla na talíři záleží, a pro děti to platí dvojnásob.

Zrádné mléko

Zrádné mléko

Léta se mělo za to, že kravské mléko je pro náš organismus nepostradatelné. V poslední době však toto tvrzení dostává pořádně na frak.

Nebezpečná žízeň

Nebezpečná žízeň

V horkých dnech je zvlášť důležité dodržovat pitný režim. Zatímco ale dospělý si dostatek tekutin ohlídá sám, za děti na to musíte myslet vy.

Ovoce: Nesmí chybět v žádném jídelníčku

Ovoce: Nesmí chybět v žádném jídelníčku

Ovoce patří mezi nejvšestrannější potraviny. Nabízí nepřeberné množství druhů, barev, chutí, vůní a konzistencí. Obsahuje velké množství vitamínů a přírodních cukrů, které rychle dodají energii. Většinu ovoce lze konzumovat v čerstvém stavu, ale lze jej i zajímavě upravovat a díky tomu je ovoce oblíbené po celém světě.

Pozor na sůl u malých dětí

Pozor na sůl u malých dětí

Sůl se jako přídavek ke stravě objevila asi před 5 tisíci lety, předtím se člověk adaptoval na příjem přibližně jednoho gramu soli na den, což je 10× méně než dnes.

Šunka pro děti? Proč ne!

Šunka pro děti? Proč ne!

Kvalita masa, salámů a šunky je v poslední době hodně propíraným tématem a zvláště pokud jde o to, zda uzeniny a maso zařazovat do dětského jídelníčku, nebo ne.

Život bez lepku

Život bez lepku

V posledních letech se doslova roztrhl pytel s nejrůznějšími alergiemi. Jedním z nejzákeřnějších onemocnění tohoto druhu je celiakie, tedy nesnášenlivost lepku. V Česku jí trpí až procento obyvatel a mnozí z nich o tom dokonce nevědí.

Pečeme s dětmi: Indiánek s bublifukovým testem

Pečeme s dětmi: Indiánek s bublifukovým testem

Domácí výroba tradičního indiánka může být docela zábava a do pečení se s velkou chutí určitě zapojí i děti. Recept nám poskytl odborník na slovo vzatý, pekař Jiří Mikula z vyhlášené Pekárny Mikula, která si zakládá na tradičních výrobních postupech, takže pod jeho pomyslným vedením by se vám sladké dílo mělo rozhodně podařit. Dobrou chuť!

Svačinky pro školáky neodbývejte!

Svačinky pro školáky neodbývejte!

Pro dětský organismus – i mozek – jsou stejně důležité jako snídaně nebo večeře.

Batole: Co a jak mu uvaříme?

Batole: Co a jak mu uvaříme?

Určitě něco dobrého. Ale se smaženým řízkem nebo masíčkem na grilu se mu vnucovat nebudeme. Batole není dospělý a jeho strava by tomu měla odpovídat!

Pokud dítě špatně jí, nebo jíst nemůže, zkuste speciální výživu

Pokud dítě špatně jí, nebo jíst nemůže, zkuste speciální výživu

NutriniDrink pro děti s vlákninou od 1 roku je tekutá výživa, kterou lze úspěšně využít nejen u nemocných dětí, ale i při rekonvalescenci, jako náhradu části stravy nebo jako jediný zdroj výživy.

Křupky: Oblíbené dětské mlsání

Křupky: Oblíbené dětské mlsání

Také vaše děti milují kukuřičné tyčinky, které se tak dobře drží v ruce a krásně křupou při pojídání?

Desatero zdravé dětské výživy

Desatero zdravé dětské výživy

Rodiče chtějí pro své děti samozřejmě jen to nejlepší. A to se týká i stravování. Co je tedy v dětské stravě důležité, čeho by se měli rodiče vyvarovat, co dětem dělá dobře, co jim naopak škodí? Následující desatero by se vám určitě mohlo hodit.

Děti nenuťte dojídat a na odměny zapomeňte!

Děti nenuťte dojídat a na odměny zapomeňte!

Také vás něco nutí dát dítěti na talíř mnohem více jídla, než je mu milé? A vadí vám, že se v něm vrtá? A že s ním každý den svádíte boj, jestli všechno sní?

Nepodceňujte účinky vápníku

Nepodceňujte účinky vápníku

Dopřejte svým dětem už od útlého věku dostatek vápníku, aby v pozdějším věku nemusely bojovat s  řídnutím kostí. Pro správné fungování organismu má vápník zásadní roli.

| 1
Vánoční menu dětem uzpůsobte

Vánoční menu dětem uzpůsobte

Chcete, aby se sváteční hodování obešlo bez zdravotních karambolů? Dobře si rozmyslete, jaké laskominky dítěti dopřejete.

Co snídáte vy a co vaše děti?

Co snídáte vy a co vaše děti?

Anglické slovo snídaně - breakfast znamená přerušení nočního půstu nebo-li nočního hladovění - „breaking the fast“.

Dohlédněte na množství vlákniny ve stravě

Dohlédněte na množství vlákniny ve stravě

Vláknina by měla být v jídelníčku na prvním místě. A nejen děti by si ji měly dopřávat každý den. Ovšem doporučená denní dávka vlákniny se v jídelníčku dítěte a dospělého významně liší.

Dětská obezita: Pouhá kila navíc, nebo vážný problém?

Dětská obezita: Pouhá kila navíc, nebo vážný problém?

Nárůst nadváhy a obezity u dětí je podložen mnoha studiemi a markantní je zejména v dlouhodobém srovnání.

Děti si kvalitní potravu zaslouží

Děti si kvalitní potravu zaslouží

Některé potraviny, které jsou určeny převážně dětem, mají podle posledních zpráv médií s dětmi společné jen označení a ke konzumaci jsou pro ně údajně dokonce nevhodné.

Bomba plná vitamínů? Dýně!

Bomba plná vitamínů? Dýně!

Dýní existuje mnoho druhů, my se zaměříme na dýni, které se říká hokkaidó. Neumí sice vyrůst do obřích rozměrů jako její sestry, nicméně chybějící velikost tyto tykve bohatě vynahradí svou chutí, léčivými účinky a hlavně obsahem vzácných vitamínů. Pěstovat dýni hokkaidó je navíc velmi jednoduché!

Cibule: Oceníte ji nejen v kuchyni

Cibule: Oceníte ji nejen v kuchyni

Cibule je nejenom jedna z našich nejznámějších a nejpoužívanějších druhů zeleniny, ale je také známým prostředkem k léčbě mnoha obtíží.

Obezitu by rodiče neměli podceňovat, dítě z ní samo většinou nevyroste

Obezitu by rodiče neměli podceňovat, dítě z ní samo většinou nevyroste

Dětská obezita je problém, který u nás stále není brán příliš vážně. V evropském srovnání jsme na tom sice stále o něco lépe, přesto je však u nás obézních cca 14 % dětí. Alarmující je pak zejména fakt, že počet obézních dětí u nás stejně jako na celém světě roste. V Evropě se tak dnes s tímto problémem setkává již 14 milionů dětí.

Čím nám prospívá med?

Čím nám prospívá med?

Med obsahuje spoustu užitečný látek jako železo, zinek, mangan, jod, vitaminy B2, B6, C pantotenovou kyselinu a biotin.

Když dítě nic nejí, nic se většinou neděje!

Když dítě nic nejí, nic se většinou neděje!

„Dítě, které nic nejí“,  patří do kategorie dětí, již velmi dobře znají lékaři, pediatři a v neposlední řadě také psychologové…

Olivy: Možná ani netušíte, jak jsou úžasné

Olivy: Možná ani netušíte, jak jsou úžasné

Nejlepším receptem pro zdraví a krásu je pravidelný pohyb a příroda. Její zákony a produkty využívá především alternativní medicína. Mezi doporučované „léky z této bezkonkurenční lékárny“ patří právě olivy…

Ovoce: Sladké, přesto zdravé mlsání

Ovoce: Sladké, přesto zdravé mlsání

Děti mají většinou rády ovoce, protože je sladké a šťavnaté. Obsahuje asi osmdesát procent vody, ovocný a hroznový cukr, množství vitaminů a minerálních látek. Ty jsou důležité pro látkovou výměnu a tělo není schopno si je samo vytvářet.

Maso má v našem jídelníčku své místo

Maso má v našem jídelníčku své místo

Maso je v naší stravě tím nejlepším zdrojem železa. Kromě toho nám poskytuje hodnotné bílkoviny a vitamin B12. Vepřové maso obsahuje hodně vitaminu B1, hovězí maso zase ve větší míře zinek. Nejlepší je střídat libové vepřové maso, hovězí maso a drůbež!

Obiloviny neboli cereálie: Začíná to už u kašiček

Obiloviny neboli cereálie: Začíná to už u kašiček

Obiloviny neboli cereálie jsou, a nejspíš i nadále zůstanou, hlavní složkou naší potravy. I u dětí začínáme v určitém věku s kašičkami, které jsou vlastně obilovinou (např. pšeničnou krupicí nebo ovesnými vločkami) povařenou v mléce.

Mléčné výrobky do dětské stravy rozhodně patří

Mléčné výrobky do dětské stravy rozhodně patří

Mléko je dobrým zdrojem vitaminů a minerálních látek. Obsahuje ve větším množství především vápník, hořčík a fosfor. Tyto látky jsou důležité pro stavbu kostí a zubů. Proto je mléko pro děti ve vývoji tak důležité. Kromě toho obsahuje mléko malé množství vitaminu D, který pomáhá při vstřebávání kalcia do kostí.

12