Zdravé svačiny musí chutnat! Tyhle určitě vyzkoušejte

Zase chleba se salámem a sušenky? Pokud je tohle obvyklá reakce dětí na to, co jim připravujete jako svačinu do školy, je čas trochu změnit styl. Podívejte se, jak to můžete změnit.

Když přichystáte dětem chutnou svačinu, kterou bude jíst i očima, máte zaručeno, že se vám domů vrátí prázdná krabička. Děti se po vyvážené svačince budou ve škole lépe soustředit, budou méně unavené, večer nebudou tolik mlsat a v žákovské knížce budou nosit jedničky :-) 

Tipy na svačiny pro školáky 

Svačina má povzbudit a ne utlumit energii. Takže jaké jsou dobré tipy na zdravou svačinu?

  • Kelímek s rozmixovaným jablkem ve tvarohu s hrozinkami – vybavte dítě lžičkou
  • Kelímek s bílým jogurtem a v něm na kostky nakrájená broskev – to je jediný způsob, jak navzdory reklamním tvrzením opravdu získáte jogurt s velkými kousky ovoce.
  • Müsli tyčinka neslazená a banán – u müsli tyčinek si pečlivě přečtěte obsah. Hodně těch, které se tváří jako zdravé, je zbytečně přeslazeno.
  • Krabička neslazeného sušeného ovoce (meruňky nesířené) a oříšky –snadná a rychlá svačina plná energie.

Máte to radši než černé na bílém barevně ve videu?

Pak se podívejte na konkrétní recepty i s postupem


 
  • Ovocný salát – nejvíc bude dětem chutnat, když ho spolu s vámi večer připraví. Aby ovoce nezhnědlo, vmíchejte do něj citronovou šťávu a dejte v krabičce do ledničky. Přibalte lžičku.
  • Tmavý chléb s arašídovým máslem, pokud možno neslazeným – tento americký evergreen (zvaný v originále peanut butter) je kupodivu docela zdravý, i když ne v oblíbené kombinaci s marmeládou (peanut butter jelly sandwich).
  • Kapsa z pita chleba se zeleninovým salátem a hummusem – zase uděláte dobře, když necháte dítě kapsu naplnit. Svačina, na které se podílí, zůstane málokdy vylisovaná na dně aktovky.
  • Celozrnné sušenky s bílým jogurtem – sušenky slazené medem nebo rýžovým sladem dítě, ošidí’ a nabijí energií.
  • Rýžové nebo pšeničnožitné pufované chlebíčky s margarínem a šunkou – zdravější varianta oblíbené obložené housky.
  • Pečené preclíky a tyčinky tvrdého nízkotučného sýra – sýrové hranolky připomínají ty bramborové a hned lépe chutnají.
  • Jablko nakrájené na lodičky a nízkotučná zakysaná smetana v kelímku.
  • Sendvič z tmavého chleba s tuňákem a zeleninovým salátem.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře