Váš příběh: Jak jsem k šití přišla a začala podnikat

Začala jsem šít před deseti lety na mateřské dovolené, kdy jsem chtěla mít svojí holčičku vyparáděnou.
Váš příběh: Jak jsem k šití přišla a začala podnikat

V obchodech tehdy nic pěkného k dostání nebylo, a když už bylo, tak jsem si to nemohla dovolit. Mateřská byla tehdy 2000 Kč a ty padly na plenky. Už tehdy se mne prodavačka v dětském obchůdku zeptala, odkud máme ten luxusní kabátek. Když jsem jí řekla, že jsem ho vyrobila sama, tak se mě zeptala, zda pro ni nechci šít. To jsem si ale tehdy vůbec nedovedla představit. Byla jsem duší pořád v kanceláři a myslela jsem si, že tam budu do důchodu. Teď mi „kancelářina“, účty a papíry přijdou jako brzda mého tvoření.

Švadlena není moje profese. Vystudovala jsem fotografii a pak, jelikož mi přišlo hrozně těžké se tím živit, tak jsem si udělala ještě ekonomku se zaměřením na zahraniční obchod. Po škole jsem pracovala jako referent zahraničního obchodu, nebo bankovní poradce, špeditér a nakonec jsem dělala v RWE kde se v rámci centralizace poboček ta naše uzavřela. V době, kdy jsem byla nezaměstnaná, jsem si koupila lepší šicí stroj (pro radost) a mezi běháním po konkurzech a péči o nemocnou dcera jsem zdokonalovala svoje umění.

Dceři se jednou zalíbily taneční kalhoty, které někde viděla. Vyrobila jsem jí je a na tréninku měly takový úspěch, že je chtěli od trenérky pro prcky všichni. Další známá, která cvičí jógu, mě zase požádala, zda bych dovedla vyrobit „jogovky“. Tak jsem zkoušela vyrobit dobrý střih, který by nám holkám lichotil, a také jsem poptávala spousty firem o zaslání vzorníku látek a vybírala tu pravou. Mám ráda přírodu a tak látky měly splňovat i podmínku nezávadnosti a hlavně, aby byly i příjemné na nošení a také barevné.

Klepněte pro větší obrázek

V té době jsem přemýšlela o založení firmy na výrobu oblečení na jógu a volný čas, ale ještě jsem k tomu něco chtěla přidat. Když si u mne objednala dceřina trenérka už druhé kalhoty, tak se mě zeptala, zda bych dovedla udělat i dres. A já jsem přikývla. Začala jsem se tou myšlenkou zabývat intenzivněji. Nastudovala jsem si konstrukce střihů, vyzkoušela, jak se šije z plavkoviny...

Manžel pak objevil na internetu odkaz na Rozjezdy a přihlásil mě. Pořád jsem si v té době hledala i práci, která by odpovídala mé profesi a taky takovou, abych se mohla věnovat dceři. Stále jsem si totiž myslela, že šicí stroj bude jen koníček. Když jsem ale v Rozjezdech vyhrála, tak mi tím porota dala najevo, že to má smysl. A tak jsem k šití přišla. :-)

Kamila Jahodová

Co jsou to Rozjezdy
Rozjezdy, projekt společnosti T-Mobile a jejích odborných partnerů, podporují začínající podnikatele, zejména ty drobné, ze skupin, které jsou ohrožené nezaměstnaností: rodiče s malými dětmi, absolventi, dlouhodobě nezaměstnaní, postižení nebo starší lidé. Cílem je, aby vítězné projekty nejen přinášely zisk, ale zároveň prospěly i svému okolí, doplnily službu, která v místě chybí, přispěly k zaměstnanosti. Soutěžící musejí splňovat jednu podmínku, a to, že nesmějí podnikat déle než 12 měsíců.

Přestože nejviditelnější součástí projektu je soutěž podnikatelů o poradenství a balíčky pomáhající se startem firmy, pomáhá i jinak. Během léta se poradci spolu s regionálními porotci rozjedou do regionů a v řadě krajských měst povedou semináře s tématy: marketing, podnikatelské myšlení, PR a obchodní komunikace.

Co je letos nového?
Na základě zpětné vazby od účastníků prvního ročníku Rozjezdů byla upravena jak pravidla, tak průběh soutěže. Zejména to znamená, že se do soutěže mohou hlásit pouze firmy nebo podnikající fyzické osoby. Neziskovým organizacím se společnost T-Mobile věnuje v rámci jiných aktivit (Fond T-Mobile, Den pro dobrý skutek a další; Jejich seznam i návod, jak zažádat o dotaci z těchto fondů, najdete na www.prosvetkolemnas.cz). Další změna se týká počtu registrovaných projektů – letos může být na jedno IČ přihlášen jen jeden projekt.

Výhry
Autoři vítězných projektů (3 v každém regionu, celkem tedy 42 účastníků) získají finanční podporu, balíčky poradenských, telekomunikačních služeb a produktů (včetně chytrého mobilu od firmy Nokia a notebooku Lenovo) a marketingový balíček pro rozvoj firmy (včetně pomoci s jeho výběrem). Zajímavým bonusem je i publicita, kterou startující podnikatelé získají účastí v soutěži. Podrobně na www.rozjezdyroku.cz/vyhry

Kdo o výhercích rozhoduje?
Cílem je, aby o výhercích rozhodovali lidé znalí věci, proto jsme se dohodnuto se zástupci radnic, regionálními novináři a podnikateli, aby i oni dali své tipy na ty nejlepší. Konkrétní složení jednotlivých regionálních porot najdete na www.rozjezdyroku.cz. Porotu zajímá nejen to, zda je projekt životaschopný, ale i jeho přínos svému okolí, to, z jakého důvodu začíná soutěžící podnikat, zda přispěje k zaměstnanosti v regionu.

Nejen soutěž
V rámci Rozjezdů se odborní poradci rozjedou do regionů – v 9 městech Česka budou školit právě v těch oblastech, které každý začínající podnikatel potřebuje nejvíce: poučí se o styku s úřady, zjistí, jaké jsou možnosti podpory začínajících podnikatelů v daném regionu, vyškolí se v základech marketingu, internetového marketingu nebo obchodní komunikace.
Semináře jsou zdarma přístupné široké veřejnosti (tedy i loňským účastníkům nebo pokročilejším podnikatelům), stačí se dopředu zaregistrovat (i doprovod), protože počet míst je kvůli kapacitě sálů omezen.

Proč to děláme?
Společnost T-Mobile dlouhodobě podporuje místní komunity. Zaměstnanci mají například možnost využít svého Dne pro dobrý skutek a pracovat dobrovolnicky nebo také v rámci Fondu T-Mobile, který přispívá na lokální projekty a v neposlední řadě i svými produkty a službami. Více se o všech aktivitách dozvíte na www.prosvetkolemnas.cz.

Kalendář Rozjezdů 2012

15. 5. - 15. 6. – registrace do soutěže
16. 6. - 22. 8. - registrace na workshopy

Workshopy v regionech:
• 11. 7. Ústí nad Labem
• 12. 7. Liberec
• 18. 7. Olomouc
• 19. 7. Ostrava
• 7. 8. České Budějovice
• 14. 8. Brno
• 21. 8. Plzeň
• 23. 8. Hradec Králové
• 28. 8. Praha

17. 9. – 14. 10. - veřejné hlasování na www.rozjezdyroku.cz

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře