V těhotenství s rybami opatrně!

Ryby máme zafixované jako “superzdravou“ potravinu, ale i pro ně platí, že všeho moc škodí – zvlášť v těhotenství. Pokud jste v jiném stavu, měly byste si proto předem spočítat, kolik si jich na talíř naložíte.
V těhotenství s rybami opatrně!

Výzkum americké univerzity v Bostonu prokázal, že u dětí, jejichž matky během těhotenství jedly alespoň dvakrát týdně ryby, se až o 60 % sníží pravděpodobnost výskytu syndromu ADHD. Omega 3 mastné kyseliny obsažené v rybím mase jsou navíc skvělé pro rozvoj mozku a zraku miminek. K tomu ještě pomáhají předcházet předčasnému porodu, alergiím a astmatu v pozdějším věku. Než si ale začnete dopřávat rybí pochoutky každý den, je dobré vědět, jakých byste se měly držet pravidel.

Ryby totiž do svého těla ve velké míře vstřebávají škodlivé látky. Jejich množství závisí na tom, jak dlouho ryba žije a také, jak vysoko je v potravním řetězci – vyšší množství škodlivin proto obsahuje maso ryb, které žijí dlouho a navíc jsou masožravé. Kvůli míře znečištění jsou pro vás také nebezpečnější mořské ryby, ty sladkovodní tolik škodlivých látek neobsahují.

Úplně se například vyhýbejte mečounovi, makrele a žralokovi, protože jejich maso obsahuje rtuť a ta může ovlivnit vývoj nervového systému miminka.

Tuňáka si dát můžete, ale ne víc než dva steaky nebo čtyři středně velké plechovky (po asi 140 gramech) týdně. Ostatní olejnaté ryby, jako je volně žijící losos, pstruh, sleď a sardinky nejezte častěji než dvakrát za týden, protože i jejich maso může obsahovat stopy po znečištění, například dioxiny. Omezte také halibuta, štiku a kraby.

Dopřát si naopak můžete mořské plody, lososy ze sádkových chodů a také býložravé sladkovodní ryby. Takže je možná ideální čas najít si ke kaprům cestu i jindy než o Vánocích.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře