V těhotenství netrhejte rekordy, ale pravidelně choďte

Chůze těhotným svědčí. Pročišťuje mozek i plíce, posiluje klouby a svaly. Samozřejmě i v tomto případě platí: všeho s mírou. 
V těhotenství netrhejte rekordy, ale pravidelně choďte

Nechodila jsem nikdy, nebudu ani teď. Chodila jsem vždycky, tak proč bych toho teď měla nechat… Ať už se řadíte do jedné nebo druhé skupiny, jistě víte, že chůze je ten druh pohybu, se kterým je člověk odpradávna srozuměn. A to platí i pro období, kdy na sebe musí více dávat pozor – tedy v těhotenství. I když si ráda pohovíte a za „netěhotna“ jste každou chvíli věnovala polehávání u televize, s bříškem (pokud je všechno v pořádku) byste většinu dne na pohovce trávit neměla. Čeká vás porod, při kterém je lepší byt fit. A chůze vám k tomu může dopomoci.

Příjemný terén, dobré boty...
Hýbat se je v těhotenství potřeba. Ale těhotenské hýbání by nemělo být o dokazování si něčeho nebo trhání rekordů. Právě v tom má chůze oproti jiným sportům řadu výhod. Nepotřebujete k ní žádné náčiní, nemusíte za to platit. Stačí mít dobré boty, vybrat vhodný terén a vzít s sebou někoho, kdo bude po ruce, kdyby se vám neudělalo dobře. Chůze bude mít pozitivní efekt na vaše klouby i svaly, na zdravém vzduchu si pročistíte hlavu, okysličíte plíce. Ale jako ve všem, i tady platí: nic nepřehánět, ale chodit pravidelně (nebo aspoň co nejčastěji).

Nemusíte-li trávit veškerý čas ve městě, vydejte se do přírody. Nejvhodnější jsou samozřejmě přírodní terény – pěšinky a cesty na louce nebo v lese. Ale i městský park nakonec může splnit svůj účel. A co dělat, když vám to časově vůbec nevychází? Vystupte ráno nebo odpoledne z metra, tramvaje nebo autobusu o jednu stanici dříve a zbytek dojděte (samozřejmě ne po nejrušnější ulici), uvidíte, že se na svět budete dívat veseleji. A pokud náhodou nevíte, co je pro vás nejlepší, poraďte se se svým gynekologem.

Sporty, které jsou tabu
Pokud se vám nechce chodit, můžete cvičit, ale vyberte si takový druh sportu, který vašemu těhotenství vadit nebude.

Tabu by pro vás měl být takový pohyb, při kterém dochází k velkému zrychlení, zastavení, k rotacím těla (například košíková), k pádům.

I když se cítíte dobře, nepouštějte se raději do sportů hráče protihráči (házená atd.), extrémních a silových sportů. Než se miminko narodí, vynechejte pro jistotu jízdu na koni, potápění, skoky do vody, sjezdové lyžování či bruslení nebo vysokohorské túry.

Rozum mějte i při domácím cvičení, určitě vynechejte třeba skákání přes švihadlo...

Převzato z časopisu Betynka.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře