Tři zlaté zásady pro zažívání těch nejmenších

Žaludek i střevo si musí pomalu zvykat, proto se podle nových studií mohou do jídelníčku dětí zařazovat některé potraviny dříve, než tomu bylo v minulosti.
Tři zlaté zásady pro zažívání těch nejmenších

1. Lepek
S lepkem, případně dalšími potenciálními alergeny, je dobré miminko seznámit mezi čtvrtým až sedmým měsícem. Lepek podáváme nekojeným dětem od ukončeného 4. měsíce, kojeným nejpozději od 6. měsíce. Řada studií prokázala, že pokud se u dětí začínalo s potravinami obsahujícími lepek až po 7. měsíci, objevovala se častěji alergie na lepek s poškozením střevní sliznice. Naopak zvyká-li si dítě postupně (a v malých dávkách) na lepek mnohem dříve, a dokud maminka ještě kojí, je pozdější alergizace lepkem nižší.

2. Ryby
Ryba opravdu podle nových doporučení patří i do jídelníčku kojence. Pokud je ale dítě alergik, v kojeneckém věku s ní neexperimentujeme, to platí, nejen když je někdo z úzké rodiny alergický přímo na ryby. Kolem 10. až 12. měsíce můžeme dítěti nabídnout kvalitní netučné rybí maso dušené nebo vařené, snad i na mírném stupni pečené. Rozhodně miminku nedáváme rybu smaženou, protože při vysoké teplotě vznikají zdraví škodlivé látky, a to i při smažení na olivovém oleji. Pozor na kosti. Vhodný je obraný pstruh, kapr, losos, mořská štika… Rozhodně vynechte kupované rybí prsty, pangase, „krabí“ prsty, uzené makrely a další nám chutnající lahůdky.

3. Vejce
Vejce byla dříve pro děti do jednoho roku tabu, i s nimi se však teď začíná o něco dříve. Po ukončeném 6. měsíci může dítě dostat bílek jako součást tepelně zpracovaných pokrmů nebo pečiva. Vejce mohou být například v zapečených pokrmech, těstovinách, zavářkách do polévek, piškotech atd.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře