Pro chytré hlavičky nebo rozvoj dětského mozku

Aby se mozek dětí zdravě rozvíjel a zachoval si správnou funkci až do dospělosti a stáří, potřebuje nejen kyslík a glukózu, ale i smyslovou stimulaci.
Pro chytré hlavičky nebo rozvoj dětského mozku

Mozek novorozence má miliardy neuronů, nervových buněk. Jednotlivé neurony si můžeme představit jako nespojené „elektrické dráty“ ležící vedle sebe. Až vzájemným propojováním nervových buněk – tvořením synapsí začínají tyto „elektrické dráty“ pracovat. Nejvyšší rychlost tvorby synapsí je v prvních měsících a letech dítěte. Čím více synapsí se podaří vytvořit, tím větší bude mozková kapacita – „síť“ pro přijímání dalších informací.

Nervové buňky se vzájemně propojují tím více, čím více je dítě stimulováno svým okolím. Nejefektivnějším obdobím je věk do 3 let. Rané dětské zážitky jsou základem nejen pro rozvoj osobnosti a učení, ale doslova formují a budují mozek. Mozek dítěte můžeme velmi jednoduše stimulovat již od raných okamžiků života, a to tím, že u něj budeme podporovat vnímání okolního světa pomocí všech pěti smyslů. 

Smysly umí stimulovat
Upoutejte pozornost dítěte především tím, čeho si běžně nevšimne.

Zrak – jde o rozvoj zrakové pozornosti, kterou věnujeme okolí, zvláště detailům. Společně s dítětem můžete pozorovat stékající vodu, uspořádání listů na stoncích, počínání mravenců pod lupou.

Sluch – pokud upoutáte pozornost dítěte na zvuky, stále je komentujte. Děti rády poslouchají vlastní hlas, objevují rytmy – tleskají a podupávají, vytvářejí zvuky – chřestí krabičkami plněnými rýží atd.

Hmat – je základním prostředkem poznávání a zapamatování si nových věcí. Společně objevujte, co znamená teplé, studené, měkké, drsné, jemné, pichlavé, hebké, suché, lepkavé, a to rukou i nohou.

Čich – v kuchyni jsou tisíce vůní koření, nakrájeného ovoce, opečeného chleba, kávy apod.

Chuť – stačí, když dítě necháte ochutnávat a upozorníte ho, že nová chuť ho může i nepříjemně překvapit

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře