Po porodu zhubnete, nebojte!

Těhotenství s sebou kromě toho krásného nese i pár kilo navíc. Ty šťastnější z nás přiberou 5 až 7 kg, ty méně šťastné pak daleko více. Jestli mezi ně patříte, netrapte se zbytečně. Dejte se po porodu do hubnutí a uvidíte, jak kila poletí dolů. Dopřejte si čas…
Po porodu zhubnete, nebojte!
Ideální je začít hubnout v době po šestinedělí. I když vás trápí zaoblená postava a ráda byste měla zpět svou ideální váhu co nejrychleji, pár dní navíc ještě vydržíte. V šestinedělí je tělo velmi oslabené, hubnutím byste mohla ovlivnit laktaci a ani psychicky ještě nejste úplně ve formě. Věnujte se tedy miminku a sobě, hodně odpočívejte a nabírejte sílu. Válku nadbytečným kilogramům vyhlásíte za pár dní, tak ať máte na boj energii!
 
NE drastickým dietám
I když už šestinedělí pominulo, v žádném případě nezačněte experimentovat s drastickými dietami. Zapomeňte na zaručené tipy od kamarádek, při nichž smíte jíst jen banány a pít vodu. Zhubla byste sice rychle, ale za pár dní měla kila zase zpět. A navíc byste mohla ohrozit i kojení a mateřské mléko by nemělo při takovém hladovění valnou kvalitu – miminku by chyběly vitaminy.
 
Když hubnout, tak z rozmyslem!
Hubnutí po porodu by mělo být především pozvolné. Ideální úbytek váhy je 1–2 kg měsíčně. Není to sice rychlé, zato výsledek je trvalejší. Základem dietního režimu je vyvážená strava. Přestože jako novopečená maminka nemáte příliš času, je velmi důležité jíst po celý den po malých dávkách. V jídelníčku by neměla chybět hlavně zelenina a ovoce. Je možné, že některá zelenina může způsobovat u dětí nadýmání, takže „nebezpečné“ druhy jako je květák nebo luštěniny raději vynechejte. Nebo pijte dostatek fenyklového odvaru, který nadýmání eliminuje. Nicméně potřebné vitaminy a minerály při hubnutí získáte právě z čerstvého ovoce a zeleniny, a ne ze zaručených „hubnoucích“ doplňků. Ty nejsou v době kojení vůbec vhodné.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Dále byste měly jíst hodně nesladkých zakysaných mléčných výrobků, méně tučné druhy sýrů (platí maximum 30 procent tuků v sušině), rybí a drůbeží maso.
Velmi důležitým faktorem, který přispívá k úspěšnému úbytku tukových polštářků, je řádný pitný režim. Protože je pocit žízně u každého individuální, je vhodné si dostatečný příjem tekutin pohlídat. Uvědomte si, že pokud celý den nic nepijete a večer před spaním do sebe „nalijete“ 2 litry, výsledný efekt bude nulový. Nejlepším řešením je pít pravidelně v malých dávkách. Preferujte (hlavně kvůli miminku) kvalitní stolní vody, ředěné 100% ovocné šťávy, neslazené ovocné a zelené čaje. A na co při shazování kil zapomenout? Vyloučeny by měly být sladkosti, cukr v jakékoli formě a slazené nápoje.
 
Bez pohybu to nepůjde
I když máte běhání kolem miminka určitě dost, bez pořádného cvičení na zpevnění svalů to nepůjde. Pro hubnutí je důležité podpořit spalování tuků pravidelným pohybem. Odborníci doporučují cvičení doma podle kazety - můžete tak využít čas, když to zrovna jde. Dvacetiminutové cvičení nastartuje rychlejší spalování tuků na 24 hodin. Znamená to, že dvacet minut cvičíte a 23 hodin a 40 minut tělo "hubne samo". Vyhraďte si pro sebe denní dobu, kdy vás pokud možno nebude nikdo a nic rušit.
 
Nic si nevyčítejte…
Péče o miminko – zejména pokud je vaše první, je velmi náročná i na psychiku, kterou samozřejmě ovlivňuje i hubnutí. Pokud se vám stane, že během shazování prostě na chvilku selžete a dopřejete si nějakou sladkost nebo kus salámu, nezoufejte a netrapte se. Prostě přidejte 5 minut cvičení navíc a pokračujte v režimu, jako by se nic nestalo…
 
Přejeme vám hodně štěstí a držíme palce!

Materiál byl připraven ve spolupráci se společností STOB.
Text: Anna Berková
 

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře