Jóga s bříškem na doma

Nechcete s bříškem sedět jako pecka, ale nablízku není žádné cvičení pro těhulky? Pak se své aktivity nevzdávejte. Některé pozice gravidjógy můžete podle našeho návodu cvičit i doma. Ale opatrně!
Jóga s bříškem na doma
Pozice trojúhelníku s úklonem
 
Levé chodidlo směřuje vpřed, pravé chodidlo do strany – špička míří do pravého horního rohu podložky.
Otevíráme pravý bok – tlačte jej vzhůru ke stropu.
Levý kyčelní kloub směřuje k pravému stehnu.
Zapojujte hýžďové svaly, podsazujte pánev
Úklon pravé paže, protažení dopředu.
Posilujete hýžďové svaly a šikmé svaly břišní.
 
Cvik stimuluje lymfatický systém.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Hluboký předklon v roznožení
 
Roznožte, vtočte špičky chodidel dovnitř.
Spojte chodidla se zemí, dlaně se zemí.
Tlačte bříško mezi stehna a protáhněte temeno hlavy směrem k zemi.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Cítíte uvolnění v oblasti bederní páteře, v oblasti kosti křížové.
Cvik stimuluje oblast kosti křížové, uvolňuje napětí, ovlivňuje funkci ledvin a pohlavních orgánů.
 
Klepněte pro větší obrázek
 
Protažení
 
Položte se na záda, zvedněte levou nohu a nechte chodidlo rovnoběžně se stropem, podlahou.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
S výdechem přitahujte koleno vedle hrudníku, netlačte na bříško.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Položte se na bok, levou nohu můžete v těhotenství nechat mírně pokrčenou, pravou propněte. Tlačte patu vzhůru ke stropu. Tak zapojujete hýžďové svaly.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Protahujete svaly z vnitřní strany stehna, uvolňujete kyčelní kloub. Prokrvujete oblast vnitřních orgánů umístěných v dolní části břicha – močový měchýř, tlusté střevo. Stimulujete oblast hýždí a stehen, což pomáhá v boji s celulitidou.
 
Tento cvik pomáhá při zácpě, stimuluje játra a slezinu. Uvolňuje napětí bederní páteře.
 
Pozice twistu – rotace (varianta pro těhotné)
Napněte pravou nohu, patu tlačte do podložky, špička směřuje vzhůru.
Pokrčenou levou nohu položte z vnější strany. pravého stehna, levé chodidlo spojte se zemí.
Levý loket zapřete z vnitřní strany levého kolene (lehký tlak kolenem do lokte a loktem do kolene).
Opřete se o pravou ruku (paži co nejblíže k páteři).
S nádechem otočte hlavu za pravým ramenem.
Otevřete hrudník a protáhněte hlavu vzhůru ke stropu.
 
Tímto cvikem uvolňujete páteř, stimulujete trávení (pozor na bříško, jemně přitahujte koleno k hrudníku).
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Hluboký předklon vsedě
 
Posaďte se a nechejte chodidla od sebe tak, aby se při předklonu dostalo bříško mezi stehna. Můžete nechat pokrčená kolena, s výdechem přecházejte do hlubokého předklonu.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Položte čelo na podložku, můžete použít blok na podložení. Uvolní se celá páteř.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Pozitivně ovlivňujete nervový systém. Stimulujete vnitřní orgány.
 
Uvolnění oblasti kosti křížové
 
Položte se na záda, pokrčené dolní končetiny. Zvedněte pánev, bederní a hrudní páteř od země, chodidla na špičky.
 
Klepněte pro větší obrázek
 
Použijte cvičební blok. Podsuňte do oblasti kosti křížové a pomaličku se položte na blok.
 
Klepněte pro větší obrázek 
 
Uvolněte se, napněte obě dolní končetiny.
 
Cvik stimuluje nervová zakončení v této oblasti, pomáhá odstranit bolesti. Uvolňuje třísla a kyčelní klouby.
 
Text: Zuzana Klingrová
 

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře