Jak se vyhnout dětským virózám

S chladným počasím dostává imunita našich dětí pořádně zabrat. Je tedy nejvyšší čas začít ji posilovat. Jak na to? Máme pro vás pár tipů, které posvětila MUDr. Jana Čepová.
Jak se vyhnout dětským virózám

Čerstvý vzduch

Pokud si myslíte, že by v chladnějších dnech mělo být dítě pořád zavřené doma, mýlíte se. Pobyt na čerstvém vzduchu je pro ně opravdu prospěšný. Podpoří se prokrvení sliznic dýchacích cest, a tím se zvýší jejich odolnost. Škodlivé látky se tak nebudou mít šanci do těla dostat. Ideální je odpolední procházka v parku, klidně nechte děti, ať se i chvíli proběhnou. Čerstvý vzduch tak spojíte s pohybem, kterému se s dětmi v zimních měsících spíše vyhýbáte. Pohyb je prospěšný i nyní, nedovolí imunitnímu systému zlenivět. A MUDr. Jana Čepová to jen potvrzuje: „Pohyb na čerstvém vzduchu, a ještě lépe na sluníčku, je velice důležitý. Už naše babičky říkaly, že kam nechodí slunce, tam chodí lékař."

Důležité vitaminy

Kromě známého vitaminu C, který je bohatě zastoupený v citrusech, kysaném zelí, brokolici či například v kapustě, přišli odborníci na další velice důležitý vitamin pro imunitu vaši i vašich dětí. Vitamin D máte určitě spojený se zdravými kostmi, což je samozřejmě správně. MUDr. Jana Čepová navíc dodává: „Odborná data uvádějí, že zhruba padesát procent dětské i dospělé populace nejen v Evropě má vitaminu D nedostatek. Vitamin D hraje důležitou roli i v imunitním systému a jeho dostatečná hladina příznivě ovlivňuje imunitu dítěte. Pokud tedy máme vitaminu D málo, tělo je náchylnější k různým nemocem. Oslabená imunita se projeví častým nachlazením, opakovanými infekcemi či chřipkami. Více si o této problematice můžete přečíst na www.vseovitaminud.cz." Vitamin D najdete v  rybách a v mléčných výrobcích. Některé potraviny jsou o vitamin D navíc i obohaceny. Množství vitaminu D zjistíme na etiketě daného výrobku.

Topení a větrání

Věc, která vás doma hodně trápí, je topení a větrání. Když topíte a málo větráte, máte doma špatný vzduch a vznikají plísně. Když topíte a hodně větráte, zbytečně vám uniká teplo. Když netopíte, je vám zase zima. Jak to tedy má vypadat? Na noc je dobré topení vypínat, spánek v přetopené místnosti vám ani vašim dětem neprospívá. Ráno pořádně vyvětrejte, místnost po místnosti, aby se vyměnil vzduch. Teprve poté zapněte topení, ne však na více než 23 °C. Venku myslete na správnou volbu oblečení. Neměli byste jej ani podcenit, ani děti příliš nabalit. Ideální jsou vrstvy, které si dítě může jednoduše svléct, když mu bude teplo, a schovat si je na horší časy do batohu.

Hygiena půl zdraví

Ne nadarmo se říká: „Co se v dětství naučíš, ve stáří jako když najdeš." Naučte tak děti co nejdříve základním hygienickým návykům. Kromě virů v podobě nachlazení totiž přicházejí v tomto období i ty, které dokážou potrápit dětské bříško. Umývání rukou je tak základ, a to nejen před jídlem, ale vždy po návratu zvenku. Viry a bakterie čekají všude, zvlášť ve větších dětských kolektivech se jim opravdu daří.

Spánek je základ

Co se týče délky spánku, myslete na to, že osm hodin dětem nestačí. Batolata by měla denně spát až třináct hodin, předškoláci a mladší školáci kolem deseti hodin. Některé děti spí chvíli i přes den, což je dobře. Pokud však ty vaše po obědě spát nechtějí, zkuste je uložit dříve večer. To je samozřejmě složitější. Ale pokud se jim budete večer chvíli věnovat, přečtete jim v posteli pohádku, popovídáte si s nimi, zazpíváte si písničky, dětem brzký pobyt v posteli nebude vadit a také spánek by mohl přijít rychleji.

Zdroj: www.vseovitaminud.cz

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře