Desatero zdravé dětské výživy

Rodiče chtějí pro své děti samozřejmě jen to nejlepší. A to se týká i stravování. Co je tedy v dětské stravě důležité, čeho by se měli rodiče vyvarovat, co dětem dělá dobře, co jim naopak škodí? Následující desatero by se vám určitě mohlo hodit.
Desatero zdravé dětské výživy

1. Pravidelné jídlo - pestrá a rozmanitá strava v pravidelných porcích;  pětkrát až šestkrát denně, velikost porcí dle růstu a fyzické aktivity bez přejídání ale i bez hladovění.

2. Zdravá výživa - v jídelníčku by měla být jasná preference zeleniny a ovoce (ideální je pět porcí denně), celozrnných potravin, drůbeže a libového masa, ryb, mléčných výrobků a dostatečný příjem vlákniny.

3. Kvalitní bílkoviny - nesmí chybět zdroje kvalitních živočišných i rostlinných bílkovin (luštěniny, ořechy, cereálie, ryby a drůbež).

4. Mléčné výrobky – i zakysané, denně dvě až tři porce v polotučné variantě (tedy ani light, ani plnotučné).

5. Bez soli - omezení příjmu soli na maximálně pět gramů denně (tzn. kávová lžička) – jak dosolováním, tak sníženou konzumací potravin se skrytou solí (brambůrky, solené oříšky, uzeniny, fast food).

6. Bez cukru - střídmá konzumace cukru – pozor na sladkosti a slazené nápoje, tučné potraviny, smetanové výrobky a bílé pečivo.

7. Raději rostlinné než-li živočišné - preference rostlinných tuků a olejů (například olivového a řepkového) nad živočišnými a ztuženými.

8. Tekutiny! - dostatečný pitný režim v rozsahu 1,5 až 2 litrů denně (preference neperlivé vody, neslazených tekutin; ovocné čaje, zeleninové šťávy i minerálky).

9. Dostatek pohybové aktivity – dvakrát až třikrát týdně alespoň jednu hodinu, aby byl vyrovnán energetický příjem s výdejem.

10. Fungujeme jako rodina - fungování rodiny jako vzoru zdravého způsobu života, správné a pestré životosprávy a prevenci nemocí.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Petra Hamerská & Penny Market

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře