V zimním období pomůže pomerančová kúra a teplé ponožky

Období zvýšeného výskytu infekcí horních cest dýchacích a chřipkových onemocnění je v plném proudu. Imunitní systém podpoříme doplněním vitaminu C.

Odborná ředitelka společnosti Naturprodukt RNDr. Eva Holubová radí:
Zimní strava = hlavně ovoce, zelenina a bílkoviny. Kalorie získané ze škrobu a cukru jsou pro organismus v zimě naprosto zbytečné. Náš jídelníček by měl obsahovat hlavně ovoce, zeleninu a bílkoviny. Ideální jsou čtyři porce zeleniny a jedna porce ovoce každý den. Pokud chceme zeleninu tepelně upravit, tak jen velmi krátce. Konzumace v syrovém stavu je nejzdravější.

Pomerančová kúra jako základ pitného režimu
V zimě je vzduch velmi suchý a obsahuje méně vlhkosti, což má za následek vysušování sliznice a ta je pak méně odolná. Pitný režim v zimě je tak stejně důležitý, jako v letním období. Adekvátní jsou tak 1,5 až 2 litry tekutin denně. Pozitivně působí pití čaje nebo zeleninové šťávy, např. rajčatové. Mnohé komplikace při nachlazení, např. opakované záněty přínosových dutin, se dají dobře zvládnout s pomerančovou kúrou. Stačí každé ráno odšťavnit čtyři pomeranče a šťávu vypít.

Ideální letní dovolená je u Baltu
Imunitní systém Středoevropanů staví na nohy chlad a vítr. Proto je lepší zvolit cílovou destinaci u Baltu a Severního moře, a ne třeba v Karibiku. Vysoké teploty pro nás představují vysokou zátěž a trvá 3 týdny, než se v daných podmínkách aklimatizujeme. O imunitní systém pečujeme po celý rok.

Permanentní stres je nezdravý
Chronický stres velmi výrazně oslabuje aktivitu imunitního systému. Způsobuje snižování hladiny cytokinů, které jsou nositeli informací mezi jednotlivými buňkami imunitního systému.

Teplé oblečení odrazuje viry
Správné oblečení chrání před viry.  Pokud jsou dolní končetiny nebo chodidla studená, tak dojde přes nervové dráhy k poklesu teploty v hrtanu. Když teplota klesne na 34°C, dochází tam k většímu množení virů a bakterií.

Dlouhými skoky utíkáme před velkými nemocemi
Pravidelným během „utíkáme“ nejen před nachlazením, ale také před diabetem nebo nádorovým onemocněním. Zlepší se krevní oběh, do svalů začínají prorůstat nové cévy. Celé zásobení organismu kyslíkem a živinami se zlepšuje.

Doháněním spánku si nepomůžeme
Potřeba spánku je individuální. Optimální délka se pohybuje mezi 6 až 9 hodinami denně. Častý spánek delší než 12 hodin může vést údajně ke zvýšení rizika předčasného úmrtí. Nejhorší kombinací je krátký spánek během pracovního týdne a jeho „dohánění“ o víkendu.

Pro zvýšení vitaminu C v organismu můžeme použít léčivý přípravek Additiva Vitamin C (1000 mg) s pomerančovou příchutí. Užívá se dle doporučeného dávkování zejména při infekcích horních cest dýchacích, při chřipkových a jiných infekcích (zvláště na začátku choroby), v těhotenství a v období kojení. Aplikuje se také v obdobích zvýšených nároků organismu u dětí ve věku od 3 let, u mladistvých a starších osob, u sportovců, při nadměrné fyzické a duševní zátěži, u kuřáků a při rekonvalescenci.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře