Těhotenské trápení se spánkem

Téměř každou nastávající maminku čas od času trápí potíže se spaním. V prvních měsících by nejraději prospala celý den a před porodem ji miminko nenechá pomalu ani zamhouřit oko. Spánek je ale nutný v každém období. Jeho kvalita přímo ovlivňuje pohodu maminky i miminka. Takže, jak na něj vyzrát?

První trimestr je z hormonálního hlediska pro organismus těhotné ženy asi největší zátěží. Tělo si teprve zvyká na všechny změny, a tím pádem je unavené a vyčerpané. A odnáší to samozřejmě budoucí maminka. Pro toto období je běžná velká ospalost a malátnost. Snažte se tedy naslouchat svému tělu a spěte tak často, jak to jen půjde. Ideální je spát v noci minimálně 8-9 hodin a přes den si alespoň hodinku zdřímnout. Pokud přímo neusínáte a jste jen unavená, stejně se natáhněte a relaxujte.

Ne vždy je spánek možný, zejména jste-li v práci. Tam únavu překonáte malým protažením, chvilkou dechového cvičení nebo krátkou „procházkou" alespoň po kanceláři. Nikdy ale ospalost nepotlačujte kávou nebo colou, kofein zdraví těhotné ženy neprospívá.

Zhruba od dvanáctého týdne se situace stabilizuje, pocítíte vitalitu, únava přes den zmizí. O to důležitější je odpočinek v noci. Uléhejte do postele před půlnocí, kdy je spánek nejintenzivnější. V této době také ještě můžete spát v jakékoliv pozici, dokonce i na bříšku. Plod miminka se bez problémů přizpůsobuje, aniž by byl stlačen.

Ovšem dva poslední měsíce před porodem trápí většinu maminek potíže se spaním. Obtížné usínání, časté chození na WC (tím, že miminko tlačí na močový měchýř) i pohyby děťátka v bříšku. V této době by maminka měla spát rozhodně na boku. Tato poloha je ideální pro vás i pro děťátko, protože jej nijak netlačí. Pokud budete spát na pravém boku, nezatěžujete tolik srdce. Na levém si zase zlepšujete průtok krve a podporujete činnost ledvin.

Noste na noc kompresivní punčochy, zabráníte vzniku křečových žil. Noc zpříjemní i nohy podložené malým polštářkem.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře