S přírodou proti nevolnostem

V těhotenství bychom měly pokud možno zapomenout na všechny medikamenty. Ale jak proboha zahnat ty nepříjemné ranní nevolnosti? Máme pro vás pár přírodních tipů.

Ranní nevolnosti, které ovšem nemusejí být jen ranní, zkrátka k těhotenství patří. Souvisejí se snížením hladiny glukózy v krvi a dost často na jejich zmírnění pomáhá pravidelná a vhodně zvolená strava. Některým maminkám stačí položit si na noční stolek pár sušenek, které snědí předtím, než vstanou, jiné nosí celý den v kabelce něco malého k snědku. Každá na to má svůj recept. Než přijdete na to, co zabírá právě na vás, je třeba vyzkoušet víc způsobů.

1/ aromaterapie

Zkuste při nevolnosti čichat ke kapce zázvorového nebo mátového oleje kápnutého na kapesník. Kapka esence vydrží po celý den, event. si malou lahvičku, v níž se olejíčky prodávají, nechte v kabelce vždy připravenou k použití.

2/ bylinky

Osvědčenou přírodní dobrotou na zahnání nevolnosti je zázvor. K dostání je v mnoha formách, je tedy jen na vás, co si zvolíte, zda kandovaný, nebo čaj z čerstvého kořene, a nebo třeba ve formě zázvorových sušenek. Také máta a heřmánek jsou u budoucích maminek populární, a to jako čaj.

3/ naturopatie

Již zmiňovaná zázvorová sušenka nebo plátek celozrnného chleba na nočním stolku může ranní nevolnosti zahnat. Vyvarujte se tučných a těžkých jídel, vynechte kávu i alkohol. To všechno mohou totiž být spouštěče nevolností, jakkoli vám před těhotenstvím nečinily potíže. Zvolte stravu bohatou na celozrnné výrobky, luštěniny a zeleninu, abyste udržely hladinu krevního cukru stabilní. Stravujte se pravidelně, ideálně častěji v malých dávkách. Neměly byste mít hlad. Je dobré mít vždy něco malého u sebe na jeho zahnání, třeba ovoce.

Poslední rada zní: Hodně pijte. Zvláště pokud se neubráníte občasnému zvracení, které vás dehydruje. Pitný režim je v těhotenství opravdu důležitý. Dobrou zprávou je, že po prvním trimestru nevolnosti zpravidla odeznějí.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře