Nejí zeleninu? Víme, proč je zdravá a jak ji nabízet dětem

Také vaše dítě odmítá zeleninu? Přebírá rizoto, aby mu neunikl žádný hrášek či kukuřice nebo zkoumavě sedí nad polévkou a přemýšlí, jak ji sníst, aniž by spolklo kousek zeleniny? Existuje řešení.

Proč jíme zeleninu? Kvůli vitaminům, které obsahuje. Hlavně vitamin C a beta-karoten (provitamin A), který je dobrý na oči. Vitamin C posiluje obranyschopnost organismu a působí proti vzniku rakoviny. Zelenina obsahuje také řadu minerálních látek. Většina z nich při vaření přechází do vody, takže vývar ze zeleniny nikdy nevylévejte! Můžete jej použít pro přípravu polévky nebo kaše. Výjimku tvoří luštěniny a špenát. Voda z luštěnin obsahuje většinu látek, které nadýmají, blanšírováním špenátu se dá odstranit sedmdesát procent obsahu dusíku.

Co ještě zelenina obsahuje

Vodu - pokud má vaše dítko sklon k nadváze, zelenina je správná volba. Je chudá na kalorie a přitom z ní připravíte chutné a syté pokrmy. Vyzkoušejte třeba topinambury, nasládlou hlízovitou zeleninu, která obsahuje velké množství vlákniny a dobře zasytí. 

Draslík - má důležitou funkci při regulaci vody v těle.

Síru - obsahuje ho například cibule, pórek či česnek. Způsobuje známé slzení očí. Je obsažena také v kloubech jako součást chrupavky a chrání proti rakovině.

Bioaktivní substance - tisíce přírodních barviv, chuťových a jiných účinných látek. 

 
Kojenec | Časopis Maminka | Zdraví | Výživa a stravování | Příkrmy

Nový trend ve stravování kojenců: Žádné kaše, ale rovnou kousky