Ježíšku, naděl nám miminko!

Je vaším největším přáním předat pod stromečkem partnerovi pozitivní těhotenský test? Jenže miminko stále nepřichází? Vyzkoušejte 12 zaručených způsobů, jak zvýšit pravděpodobnost otěhotnění a příští rok už třeba budete tři!

Možná také patříte k párům, které se již po několik měsíců až let marně snaží o miminko, ale stále se nedaří. Pakliže lékařská vyšetření jasně prokázala, že z medicínského hlediska vám nic nestojí v cestě, měli byste se zamyslet nad způsobem, jakým žijete. Možná budete muset změnit pár stravovacích návyků, a to nejen vy, ale i váš partner. Příprava na těhotenství a mateřství je totiž celý komplex různých činností a změn, které se netýkají pouze vás, ale i vašeho partnera. Vybrali jsme pro vás 12 tipů, které vám pomohou zvýšit pravděpodobnost otěhotnění. Některých návyků se budete muset na čas zbavit, ale věřte, že to bude stát za to!

Poslední cigareta
Ano, je to tak, bez cigaret to půjde mnohem lépe. Věděli jste o tom, že ženy, které kouří, mají dvakrát vyšší pravděpodobnost, že budou neplodné než ženy nekuřačky? Na vině je mimo jiné snížená hladina estrogenu, hormonu, který má na otěhotnění přímý vliv. Omezit byste se však neměla jen vy, ale i budoucí tatínek. Kuřáci mají totiž menší počet spermii, jejich spermie jsou méně pohyblivé a snížen je také podíl živých spermií ve spermatu.

Vyvážená strava
Vyvarujte se všech dietních extrémů. Váš jídelníček by se nyní měl z velké části skládat hlavně z ovoce a zeleniny.

Nadváha a diety
Trpíte nadváhou? Snažte se ji zredukovat. Zdravý není ale žádný extrém. Platí to i pro diety. Plánujete-li miminko, okamžitě zastavte všechny drastické hubnoucí diety - zejména ty s vysokým obsahem proteinů.

Pitný režim
Zde rozhodně nejde o přeceňovanou radu. Pravidelný pitný režim bude pro vás velmi důležitý. Pijte minimálně 2 litry tekutin denně, nejlépe vody. Zvýšený přísun tekutin je podmínkou pro dostatečný vývoj poševního hlenu, který pomáhá spermiím dostat se do dělohy.

Žádný kofein
Tento bod bude pro mnohé, po odstranění cigaret, možná druhým nejdrastičtějším zásahem do životního stylu, je to ale nutné. Z vašeho i partnerova jídelníčku by měl zmizet kofein, a to v jakékoliv podobě. Kofein totiž snižuje schopnost početí. Omezte tedy nejen kávu a kolové nápoje, ale i černý a zelený čaj. A pozor, kofein obsahuje i čokoláda a kakao! I když jeden šálek kávy může mít u pánů vliv na zvýšení pohyblivosti spermii, více šálků může způsobit pravý opak. Pijte převážně vodu a bylinkové čaje.

Znečištěné prostředí
Vašemu zdraví rozhodně neprospívá ani znečištěné prostředí. Pokud se denně pohybujete třeba jako servírka v zakouřené restauraci, může být právě toto oním důvodem, proč to stále nejde. Zkuste změnit prostředí.

(Ne)Alko
Alkohol, i v malém množství, snižuje možnost otěhotnění. U mužů snižuje počet životaschopných spermií a příliš pozitivně neovlivní ani jejich „akceschopnost".

Všemocný zinek
Zinek hraje v procesu početí významnou roli. Jeho hladina v našem těle ale velmi snadno klesá, proto bychom do jídelníčku měli zahrnout potraviny, které jsou na zinek bohaté. Vhodné jsou zejména maso, mořské plody a celozrnné výrobky. V našem jídelníčku by neměly chybět ani dýňová jádra, ořechy, listová zelenina, slunečnicová semínka, obilné kličky, droždí, meruňky a houby. Důležitý je také dostatečný příjem bílkovin. Jejich zdrojem je např. drůbeží nebo rybí maso či tvaroh.

Opatrně s cukry
Nadměrná konzumace potravin a nápojů s velkým obsahem sacharózy může rozkolísat hladinu cukrů v krvi. Její nestálost má vliv na produkci některých hormonů. Proto se vyvarujte zejména rafinovanému cukru, ale např. i bílému pečivu. Nahraďte je celozrnnými potravinami a zeleninou.

Užitečné vitaminy
Přestože se snažíte dodržovat životosprávu a vyrovnanou dietu, je možné, že budete potřebovat hladiny některých vitaminů doplnit. Nebojte se vitaminových přípravků, zejména těch, které jsou určeny právě pro toto období. Měly by obsahovat vitaminy skupiny B, zejména kyselinu listovou. Koenzym Q10, magnezium, vitamin A, C a E jsou rovněž velmi významné látky zvyšující pravděpodobnost, že brzy prožijete zdravé a šťastné těhotenství. Chudokrevní lidé by měli dbát na zvýšený přísun železa.

Pozitivní myšlení
Emoce mohou být příčinou neplodnosti, mohou však početí i napomoci. Stres má totiž vliv na produkci některých hormonů. Pokud jejich hladina v organismu klesne, znamená to negativní vliv na ovulaci. Proto se snažte být v pohodě a plná pozitivních emocí. V pochmurném podzimním počasí by vám příjemnou náladu mohla navodit například aromaterapie. Relaxovat můžete také prostřednictvím jógy a meditací.

Síla východní medicíny
Jestliže jste to nikdy nezkusili, možná pravě teď nastal ten správný čas. Akupunktura redukuje stresové hormony, které zabraňují ovulaci. Zvyšuje prokrvení dělohy, což zvyšuje pravděpodobnost uhnízdění vajíčka. Zlepšuje pravidelnost ovulace a umožňuje tak snadněji ženám otěhotnět. V případě umělého oplodnění zvyšuje jeho úspěšnost.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře