Jak zmírnit porodní bolesti?

Čekání na porod, tedy tzv. první a druhá doba porodní, bývá únavné a bolestivé. Jak si od bolesti ulevit a zpříjemnit si čekání na miminko? Máme pro vás šest maminkami vyzkoušených tipů.

Balon

Masáž na balonu je prospěšná po celou dobu třetího trimestru. Pořizovací cena není veliká a můžete ho i po porodu používat ke zdravému sezení, takže je to rozhodně dobrá investice. V těhotenství vám bude sezení na něm příjemné na rozdíl od sezení na židli. Balón je měkký, nic vás nebude tlačit a pánev i porodní cesty jsou přirozeně masírovány. Před porodem oceníte měkkost balonu ještě víc. Hopsání, kroužení boky nebo pohupování vám pomůže zvládnout tlak při kontrakcích. Při tlaku v zádech si můžete kleknout a horní část těla o míč opřít. Bude vám to příjemné a od bolesti to skutečně uleví. V mnoha porodnicích tyto balony mají, pokud tomu tak není, pak se zeptejte, zda si ho smíte vzít z domova. Uvidíte, jak ho při porodních bolestech uvítáte.

Klepněte pro větší obrázek

Masáže

Naše tělo při porodu uvolňuje endorfiny. Ty jsou přirozeným tlumičem bolesti, musíme ale být správně uvolněné. Jakmile se zklidníme, snadněji se tyto přírodní pomocníci aktivují. Jednou z metod, jak se zklidnit a nechat tělo, aby se chovalo instinktivně, jsou masáže. Ideální je, pokud je s vámi u porodu manžel, který vás může namasírovat. Je ale třeba se na to dopředu připravit, vědět, co je vám příjemné. V den, kdy přijdou kontrakce, pak vsadíte na jistotu. Pokud vám masáže na uvolnění pomáhají, a budete s nimi tedy počítat i do porodnice, nezapomeňte si do tašky přibalit masážní olejíček.

Klepněte pro větší obrázek

Meditace

Zklidnění mysli rovná se zmírnění porodních bolestí a uvolnění již zmiňovaných endorfinů. Na meditaci je, stejně jako na masáže, třeba se připravit dopředu. Vyzkoušejte si meditační techniku, která na vás platí, která vás uklidní, a v tu chvíli vás ani bolesti nerozházejí. Jednoduchá meditační technika je pohodlně se usadit a počítat nahlas do padesáti a pak zase zpět od padesáti k jedné. Počítejte pomalu, zavřete oči a zhluboka dýchejte. Měla byste cítit, jak se vaše tělo uvolňuje.

Klepněte pro větší obrázek

Aromaterapie

Vonné oleje se k relaxaci používají odnepaměti. Při porodu se doporučuje využít levandule nebo eukalyptu pro uvolnění a citron a pomeranč pro dodání energie. Esenciální oleje mohou být ve formě olejíčků, rozprašovačů nebo si můžete dát pár kapek olejíčku na vatový tampon a přičichnout si, kdykoli je třeba.

Klepněte pro větší obrázek

Hudba

Hudba nás ovlivňuje, naše nálady, pocity, a nemusíme být právě těhotné. V těhotenství jsme ale ještě citlivější, a proto i hudba na nás má větší vliv než normálně. Vyberte si hudbu, která vám je příjemná, opřete se rukama o partnera, chyťte ho kolem krku a zapřete se o něj. Pak se do rytmu pohupujte až téměř do podřepu. Uvolněte se, zavřete oči a nechte hudbu působit, uvidíte, jak to příjemně odvede vaše myšlenky od bolesti.

Klepněte pro větší obrázek

Teplá voda

Během první doby porodní vám bude sprcha nebo vana příjemná a pomůže od bolesti. Většina porodnic má sprchy a vany vyhrazené právě pro rodičky, poptejte se na to, protože to rozhodně není k zahození. Pokud sprcha nebo vana k dispozici není, pak si můžete vzít třeba vyhřívanou podložku nebo gumovou nádobu na teplou vodu, tu si přikládejte na záda. Pomůže vám to zvládnout bederní bolesti.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře