Jak vybrat správnou školku

Hlavní vlna zápisů do školek je za námi, někdo si ale nevybral, na někoho nezbylo místo a někdo by rád něco úplně jiného, než co nabízejí státní školky. Výběr toho pravého předškolního zařízení je tedy stále aktuální téma.
Jak vybrat správnou školku

Dříve bylo zvykem dát dítě do školky, která je nejblíže domovu. Nyní však tyto tendence ustupují a rodiče se začínají více zamýšlet nad tím, kam své dítě umístí. Od toho se totiž odvíjí podstatná část jeho dalšího vývoje. „Ve školce dítě poprvé navazuje vztahy s cizími lidmi, utváří si hodnoty, učí se pravidlům a chování v kolektivu a také hodně tvoří. Je to tedy opravdu dost věcí, které musí zvládat, a je potřeba je správně uchopit – dát dítěti velký prostor pro fantazii a nápady a zároveň mu vysvětlit, že nemůže dělat úplně všechno a je potřeba dodržovat určitá pravidla," vysvětluje vedoucí učitelka mateřské školy Basic Gabriela Hledíková. Nicméně pokud je dítě správně vedeno, má pevný základ do dalšího života, který mu už nikdo nevezme.

Na co si tedy při výběru školky dát pozor? Rozhodně na to, kolik dětí připadá na jednohoKlepněte pro větší obrázek učitele. Od toho se odvíjí, jak intenzivně se jim budou věnovat a zda budou schopni rozvíjet jejich znalosti a schopnosti. Dále je potřeba dát si pozor na to, jak k dítěti školka přistupuje. Zda je pro ni jenom ‚předstupeň' člověka, jehož otázky nejsou podstatné, nebo zda ho berou jako sobě rovného partnera. To nejlépe poznáte, když se půjdete podívat na den otevřených dveří a budete nezúčastněně pozorovat běžné dění. Uvidíte, jak si učitelé dětí všímají, jak důležité pro ně jsou. V tomto bodě je dobré se také zaměřit na drobnosti kolem – jak je školka zařízená, zda působí pěkně a útulně a jaké možnosti vyžití dětem dává. Jak školka přistupuje k dětem, poznáte mimo jiné i z toho, jaké učitele přijímá. Posledním, ale neméně důležitým bodem je pak program, který školka dětem zajišťuje. Zde je hodně důležité to, že podstatná není kvantita, ale kvalita. Tedy to, jak je program vzájemně provázán a zda je vše dotaženo do detailů. Některé školky nabízejí velmi široké spektrum aktivit. To je samozřejmě dobré. Dítě se baví a nemá čas na Klepněte pro větší obrázekhlouposti. „Pro rozvoj dítěte je lepší, když je program ucelený a i při různorodých aktivitách se drží jednoho tématu. Děti můžou kreslit, modelovat, předvádět a hrát hry a stále se u toho učit nové věci o svém těle," říká Gabriela Hledíková. Pro štěstí dítěte je pak samozřejmě podmínkou dobré jídlo a pitný režim. Bez toho žádné dítě nemůže fungovat a nemůže být šťastné. V tomto směru mnoho školek přichází se zdravou stravou, která je vyvážená a neobsahuje nadbytek mouky, cukru a tuku. I na to je tedy dobré vzít zřetel.

Od toho všeho se pak odvíjí to, jak a zda vůbec bude vaše dítě ve školce šťastné a spokojené. To určuje, zda bude školka pro dítě pouze místem, kde tráví svůj čas a hraje si, nebo místem, kde poznává svět kolem sebe a učí se nové věci. A děti jsou přirozeně zvídavé. Když jim tedy školka bude dávat odpovědi na jejich otázky, budou opravdu šťastné.

-----------------------------

Pokud byste se chtěli podívat, jak funguje školka pracující na všech výše zmíněných principech, a jste z Brna a okolí, pak jste vítáni mateřské škole Basic, Šámalova 10 v Brně. Termíny ukázkových hodin jsou: 3. 4., 17. 4., 1. 5. 2014 vždy v 17:00 hodin.

-----------------------------

Základní škola a mateřská škola Basic, o.p.s.

Nabízí kompletní péči o výchovu a rozvoj dětí předškolního a školního věku. V jedné budově najdete mateřskou školu, základní školu a studijní centrum. Základní i mateřská škola jsou zapsány v rejstříku škol Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, nabízí tedy úplné základní vzdělání i předškolní péči. Nad to je zde ještě možnost doučování ve studijním centru, kde pomocí unikátní studijní technologie pomáháme dětem s problémy s učením a těm, které potřebují dohnat probíranou látku. Základní a mateřská škola nabízí nadstandardní péči, protože je zde uplatňován individuální přístup, který umožňuje plný rozvoj nadání a intelektu každého dítěte. To je velkou výhodou zejména pro velmi nadané děti, neboť nejsou brzděny ostatními žáky ve třídě a mohou v každém předmětu v klidu pokračovat svým vlastním tempem. Cílem je hledat a podporovat nadání každého dítěte, napomáhat rozvoji jeho osobnosti a pomoci mu k tomu, aby vedlo hodnotný život.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Betynka na Facebooku


Nejčtenější články