6 rad pro klidný spánek v zimě

Zimní období se svými dlouhými večery je takřka předurčené k tomu, abyste si udělali pořádek ve spánkovém režimu, osvojili si ty správné návyky. Jak na to, abyste dopřáli vašemu tělu dostatečnou regeneraci?

1. Vyvětrejte se na čerstvém vzduchu: 

I krátká procházka po večeři vám pomůže lépe vytrávit a zbavit se zbytečných myšlenek, které by vás mohly zatěžovat při usínání.

2. Nezapínejte večer počítač

Nepracujte a dejte svému mozku odpočinout už pár hodin před spaním.

3. Horká koupel

Zkuste hodinu před spaním horkou vanu s několika kapkami relaxačního oleje a užijte si tuto lázeň alespoň deset minut.

4. Čaj na spaní

Po koupeli si vychutnejte šálek bylinkového čaje, nejlépe meduňkového.

5. Myšlenky stranou

Nenoste si do postele starosti. Co vás čeká nebo co za vámi zůstalo nedokončeno, rozeberte dříve, než půjdete spát. Sepište si starosti na papír a postupně odškrtejte ty nedůležité. Uvidíte, že u mnohých vás napadne řešení, a pokud toto sezení budete provádět každý den, papír bude většinou za třicet minut zcela čistý.

6. Uvolněte napětí v těle i mysli

Nejprve se soustřeďte na své tělo, postupně jděte od hlavy dolů – uvědomte si, kde máte napětí, a snažte se ho uvolnit. Pak si zkuste vybavit místo, kde vám bylo dobře. A dál už jen sledujte váš pomalý dech, dokud neusnete.