10 rad, jak nakupovat na internetu

Stále méně Čechů je ochotných ztrácet čas v kamenných obchodech a raději nakupuje přes internet. Což v předvánočním čase platí dvojnásob.

Nakupování přes internet je snadné – stačí jen kvalitní připojení, například od UPC, a můžete si začít vybírat z nepřeberného množství nabídek a porovnávat ceny z tepla svého domova.  Rizikem ale mohou být podvodné e-shopy.

Jak tedy nenaletět? Stačí se řídit deseti jednoduchými radami:

1) Velkou pozornost musíte věnovat výběru správného obchodu. Nejnižší cena nebo líbivý vzhled nemusí automaticky znamenat nejlepší.

2) Zjistěte si na internetu, jaké má vybraný e-shop reference. Zajímejte se o to, zda obchod pomáhá zákazníkům při výběru zboží například umožněním komentářů nebo hodnocení u zboží.

3) Zkontrolujte si, zda na stránkách obchodu je logo certifikace APEK nebo SAOP, nákup je pak bezpečnější. Můžete zkontrolovat katalog certifikovaných obchodů certifikovaný-obchod.cz nebo se přímo obrátit na SOS – Sdružení obrany spotřebitelů.

4) Obchodník by měl na svém e-shopu mít k dispozici identifikační údaje, nákupní řád, obchodní a reklamační podmínky.

5) Spolehlivé internetové obchody vždy uvádí v kontaktech i provozovatele.

6) Pečlivě vyplňte objednávku a zadání bezhotovostní platby. Pokud jde o váš první nákup, volte raději dobírku. Tou nic neriskujete. Potvrzení o objednávce si uschovejte.

7) Při převzetí zásilky kontrolujte neporušenost obalu zásilky. Porušenou zásilku nepřebírejte, ale sepište protokol s dopravcem a kontaktujte obchodníka. Cena za zásilku musí odpovídat té, kterou vám obchodník potvrdil.

8) Při nákupu přes internet máte ze zákona právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jeho převzetí.

9) Reklamaci musí obchodník vyřídit nejpozději do 30 dnů. Pokud je to možné, reklamujte zboží přímo na prodejně obchodu.

10) Při opakovaných nákupech se snažte využívat služeb obchodů, se kterými jste byli v minulosti spokojeni.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře